המחקר

תהליך המחקר

ממחקר ועד פלטפורמה

'איזי סיטי' הוא פורטל חדשני ומתקדם שהוקם ע"י חברת Box בשיתוף עם ד"ר אופיר פרנקל, עבור מועצות וערים בישראל. הרעיון לפורטל עלה לאחר מחקר מעמיק שהצביע על צרכי מועצות וערים וקהלי המטרה שלהם.

  • ניתוח אסטרטגי של מועצות וערים בתחומי החיים השונים: ניתוח חסמים וזיהוי הזדמנויות
  • ניתוח וזיהוי קהלי היעד השונים במועצות וערים
  • ניתוח "ערכי המותג" של מועצות וערים כ'גוף' (נותן שירות..) וכ'מקום' (לחיות בו..)
  • ניסוח ראשוני של מטרות שונות של מועצות וערים בהקמת פורטל
  • זיהוי קונספטים מובילים למיצוב של מועצות וערים במסגרת 'פורטל – גג'
  • זיהוי רכיבים ייחודיים שונים הנדרשים בפורטל לנטרול חסמים וחשיפת הזדמנויות
  • אפיון 'פורטל –דגל' למועצות וערים בישראל אשר יתאים לכולם ברכיבי היסוד ובד בבד יאפשר התאמה אישית משמעותית ומגוונת

תמצית עיקרי המחקר

מצב קיים

  • רשויות מקומיות ואזוריות נתפסות פעמים רבות כמסואבות, מסורבלות וארכאיות בעיני התושבים
  • הקשר בין התושב לרשות לרוב פורמלי מאוד וכולל בעיקר ערכים טכניים ושליליים (תשלומים, דוחות, קנסות, הפקת מסמכים וכו')
  • גם קשר פורמאלי זה אינו מנוצל דיו במרחב הדיגיטלי, ורוב השירות הינו ידני או פרונטלי, ובהתאם – פחות יעיל או ידידותי
  • אין לרוב הרשויות כלים חדשניים להעברת מסרים ועדכונים לתושבים או לחשיפת פעילותם הענפה בפניהם בשגרה או חירום
  • הרשויות אינם מצליחות לפעול מספיק לקידום ופיתוח אישי של קהלים שונים הקשורים אליהן
  • הרשויות עשויות לפספס שיתופי פעולה רבים בתוך המועצה ומחוצה לה
  • רשויות אינן תמיד מודעות לכיצד הן נתפסות ולאיך ניתן לשפר תדמית זו בכלים הקיימים היום
  • רשויות אינן תמיד מפרידות בין הקהלים המגוונים הקשורים אליהן ואינן מתאימות להם מסרים/כלים שונים
  • לרוב הרשויות אין ערכי מותג ברורים
  • נעדר לרוב חיבור חכם ויעיל בין ערכי המותג של הרשות לקהלי היעד שלה, חיבור שיכול להיות מושג מצוין בפורטל רשות חכם

מצב רצוי

  • העלאת פורטל רשות  שמשדר את המסרים והערכים הנכונים ובהזדמנות זו תורם למיצוב הרשות ולמעורבותה בחיי תושביה.
  • הגדרת מטרות הרשות בפורטל כדלקמן:
    • ייעול שירות הרשות לתושב באמצעות מתן מענה מקיף, מהיר, יעיל וחדשני בכל תחומי החיים,  עבור קהלי יעד מגוונים
    • מיצוב רשות מקצועית ושירותית, פתוחה וקשובה, חדשנית ויצירתית, בעלת תושיה, המשלבת ישן עם חדש, והרואה בשדרוג  איכות החיים בה ובהתפתחות האישית של תושביה ערך עליון
    • חיזוק הקשר הפורמלי וא-פורמלי בין הרשות לתושביה, בשגרה ובחירום
    • יצירת פלטפורמה שתסייע לקידומם ופיתוחם האישי של קהלים מגוונים ברשות (בעלי עסקים, יזמים, תלמידים, אמנים ועוד)
    • יצירת פלטפורמה שתאפשר העברת מסרים ועדכונים לתושבים
    • יצירת חלון ראווה של הרשות אל מול מתיישבים, יזמים ועסקים פוטנציאליים
    • יצירת בסיס לשיתופי פעולה פוטנציאליים בתוך הרשות ומחוצה לה (מרכזי קניות, אזורי תעשיה, בעלי מקצוע ועוד)

אודות ד"ר אופיר פרנקל

ד"ר אופיר פרנקל מתמחה באסטרטגיות מיצוב, שיווק והסברה והינה מומחית בחקר פסיכולוגיה של קהלים.
בשש השנים האחרונות ניהלה פרנקל את מרכז המידע הארצי לנגב ולגליל וכן שימשה כסמנכ"ל מידע, שיווק והסברה בתנועת אור לפיתוח והתיישבות בנגב ובגליל. במסגרת תפקידים אלו ניהלה תהליכי מיצוב ומיתוג לצמיחה של רשויות וישובים, הייתה אחראית על עשרות תהליכי מחקר של קהלים ושווקים, הוציאה לפועל עשרות קמפיינים להתיישבות וקידום של הנגב והגליל והייתה שותפה בעשרות צוותי חשיבה אסטרטגיים הפועלים לפיתוח האזור. בפועל, קידמה פרנקל באופן ישיר מעבר של מאות משפחות אל הנגב והגליל והתעניינות של אלפי משפחות במעבר, בתקופה זו.
לפני כן עמדה פרנקל בראש המועצה האקדמית הבינלאומית למאבק נגד חרמות על ישראל וכן פעלה מספר שנים בתחום השיווק ויחסי ציבור בעולם ההייטק. פרנקל מתגוררת בנגב עם בעלה ושני ילדיה.